Vacature: medewerker communicatie & PR

Vacature: medewerker communicatie & PR

De afdeling Marketing is op zoek naar een medewerker Communicatie & PR (1 fte). Heb jij een Hbo-opleiding Communicatie afgerond en enkele jaren werkervaring? Ben je ervaren met B2B communicatie en dan liefst gericht op de bouw- en vastgoedsector? Lees dan snel verder!

In deze functie ben je verantwoordelijk voor alle communicatieactiviteiten van de organisatie. Je bent mede verantwoordelijk voor de optimale positionering in de markt van Duurzaam Gebouwd en Building Holland.

Afdeling

De afdeling Marketing bestaat uit een campagnemanager, vormgever, online marketeer, e-mailmarketeer en medewerker communicatie & PR. Dit multidisciplinaire team wordt aangestuurd door de manager Marketing & Communication. Het team werkt met elkaar samen op basis van de agile techniek scrum.

Taken van de medewerker Communicatie & PR

  • Schrijven van communicatieplannen voor de verschillende merken, projecten en events
  • Zorgt voor de contentplanningen en stuurt de productie van content aan voor beide merken
  • Geeft bij campagnes advies op het gebied van social media en stuurt actief aan op de monitoring over wat er op de social media gezegd wordt over de organisatie
  • Voert diverse werkzaamheden uit zoals; tekstschrijven, redigeren, video’s maken (inclusief storyboard, voice-over teksten en concept), zorgen voor productie van complete communicatiemiddelen
  • Customer journey in kaart brengen en hierop anticiperen
  • Optimaliseren van de samenwerkingen en campagnes met media- en contentpartners
  • Opstellen van persstrategie, het onderhouden van persrelaties en het schrijven van persberichten voor beide merken
  • Perscontact en -begeleiding tijdens events
  • Ondersteunen van het opzetten van klantenpanels om een feedback loop op te zetten, plan van aanpak maken voor het analyseren van de input en verwerking hiervan
  • Updaten van maandelijkse cijfers in relatie tot de opgestelde KPI’s voor de rapportages
  • Meetbaar maken van communicatie en PR door het opzetten van Coosto, knipseldienst en Clipit
  • Kwalitatief en kwantitatief onderzoek opstellen en uitvoeren onder doelgroepen
  • Influencer strategie optimaliseren en het uitvoeren van deze strategie
  • Briefing en begeleiding van fotografen en videoploegen tijdens events
  • Proactief meewerken aan plannen die bijdragen aan het behalen van de doelstellingen van de gehele afdeling

Functie-eisen

  • Een afgeronde Hbo-opleiding Communicatie
  • Circa 2 tot 3 jaar werkervaring
  • Liefst ervaring met B2B communicatie gericht op de bouw- en vastgoedsector
  • Excellent in de Nederlandse taal 
  • Goede beheersing van de Engelse taal

Persoonlijkheid

  • Teamplayer, positief, creatief, communicatief vaardig, bezit overtuigingskracht en is een doorzetter
  • Zelf startend vermogen
  • Ondernemerschap en een commerciële drive 
  • Zorgvuldig en een sterk analytisch vermogen 
  • Planmatig en gestructureerd

Aanvullende informatie

  • Fulltime, 40 uur per week
  • Startdatum: zo spoedig mogelijk

Bedrijfsprofiel

Duurzaam Gebouwd is een dynamische en groeiende organisatie, waar een informele werksfeer heerst. Je wordt opgenomen in een enthousiast team waarbinnen je voldoende ruimte krijgt om je vaardigheden optimaal aan te wenden. Wij geven je veel verantwoordelijkheden. Je wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen en een maximale bijdrage te leveren aan de inhoudelijke doelstellingen van Duurzaam Gebouwd en ons merk Building Holland, waar nog tal van veelbelovende projecten te verwachten zijn. Hierin kun jij het verschil maken.

Wat bieden wij?

  • Een marktconform salaris.
  • Een goede werksfeer met enthousiaste, professionele collega’s.
  • 25 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.
  • Bonusregeling.
  • Laptop.
  • Mobiele telefoon.
  • Een fijne groene werkplek aan de rand van de Posbank.

Solliciteren?

Stuur dan je motivatiebrief en een recent curriculum vitae met foto per mail t.a.v. Bibianne Kerkhoff, Kerkhoff@duurzaamgebouwd.nl. Mocht je vragen hebben, dan kun je telefonisch contact opnemen via 085-2735970.

Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.duurzaamgebouwd.nl

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c185 c225
Gebruikte gevelstenen dragen bij aan een betere MPG-score

Gebruikte gevelstenen dragen bij aan een betere ...

In zijn zoektocht naar het hergebruik van bouwmaterialen ontdekte Bob Floris de mogelijkheden van gebruikte gevelstenen. Deze behouden niet alleen kwaliteit maar ...

Lees verder

c21 c140 c225 c260
Hoogwaardige spouwmuurisolatie versnelt transities

Hoogwaardige spouwmuurisolatie versnelt transities

Takkenkamp is ervan overtuigd dat hoogwaardige spouwmuurisolatie een belangrijke bijdrage kan leveren aan de circulaire transitie. Ook draagt het volgens het isolatiebedrijf ...

Lees verder

c21 c168 c225
Zo maak je utiliteitsgebouwen slimmer

Zo maak je utiliteitsgebouwen slimmer

In het webinar ‘Slimme gebouwen met de realiteit van nu’ krijg je inzicht in mogelijkheden op het gebied van smart buildings. Zo leggen experts aan ...

Lees verder

c21 c160 c225
De mens wil zich met de natuur omringen

De mens wil zich met de natuur omringen

Het belang en de impact van gezonde gebouwen op je medewerkers kwam naar voren tijdens Duurzaam Gebouwd Op Locatie: Gezonde Gebouwen. Diverse experts betraden het ...

Lees verder

c21 c185 c225 c265
Samen tegen materiaalobesitas

Samen tegen materiaalobesitas

“Stop met massief bouwen, tenzij het echt niet anders kan.” Die oproep doet Herre Elsenga, algemeen directeur van VBI, aan opdrachtgevers, architecten, ...

Lees verder

c21 c225
Rondetafelgesprek: zo creëer je vastgoed- en eindgebruikerswaarde

Rondetafelgesprek: zo creëer je vastgoed- ...

Bij verduurzaming spelen veel verschillende uitdagingen. Je gebouw slim, gezond én wendbaar maken, vergt veel maar levert ook wat op. Maar hoe combineer je ...

Lees verder

c21 c40 c225 c243
TOjuli: wijziging spelregels risico op oververhitting

TOjuli: wijziging spelregels risico op oververhitting

Tot nu toe was het hebben van actieve koeling in een nieuwbouwwoning voldoende om vrijstelling te krijgen voor de TOjuli-eis aan oververhitting. Hier komt vanaf ...

Lees verder

c21 c41 c225 c243 c265
Utiliteitsbouw na 2030: geen label A, wel ‘zero emission’

Utiliteitsbouw na 2030: geen label A, wel ‘zero ...

Er verschenen de laatste tijd berichten waarin sprake is van een label A-verplichting voor utiliteitsbouw vanaf 2030, maar dat klopt niet. Wat moet er in 2030 wél ...

Lees verder

c21 c225
Sturen op positieve footprint met gevalideerd rekeninstrument

Sturen op positieve footprint met gevalideerd ...

De Nationale Milieudatabase (NMD) valideerde Madaster, het platform voor het registreren en documenteren van materialen binnen de gebouwde omgeving, als gecertificeerd ...

Lees verder

c21 c185 c225
Circulariteit in de zorgsector: repareren, niet weggooien

Circulariteit in de zorgsector: repareren, niet ...

Wat kapot is, gooi je weg. Vaak zonder na te denken, omdat je het gewend bent. Niet alleen als particulier, maar ook in de zakelijke markt gaat dit nog te vaak ...

Lees verder

c21 c225 c243
Whitepaper belicht oplossingsrichtingen netcongestie

Whitepaper belicht oplossingsrichtingen netcongestie

“In de actuele problematiek rondom netcongestie, is de keuze voor een bodemenergie warmtepomp een oplossing.” Dat laat Climate for life-groep zien met ...

Lees verder

c21 c41 c225 c243
Netcongestie: vloek of zegen?

Netcongestie: vloek of zegen?

Door netcongestie is het niet meer vanzelfsprekend dat je grote nieuwe aansluitingen krijgt of de mogelijkheid hebt om energie terug te leveren. Hoewel netcongestie ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up