Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012 bekend

Finalisten BouwKennis Marketing Jaarprijs 2012 bekend

De drie genomineerden voor de Bouwkennis Marketing Jaarprijs zijn bekend. Goede voorbeelden van marketing voor duurzame producten.

Dit jaar kwamen ASSA ABLOY Nederland B.V. / Nemef, Saint-Gobain Distribution the Netherlands B.V. en VELUX Nederland B.V. als finalisten uit de bus. Op 20 september wordt de winnaar tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum bekendgemaakt.

Tijdens de Jaarbijeenkomst wordt traditiegetrouw de BouwKennis Marketing Jaarprijs uitgereikt. Dé jaarlijkse vakprijs voor marketinginitiatieven in de bouw. Ook dit jaar hebben veel bedrijven vanuit de gehele kolom zich ingeschreven om mee te dingen naar de titel ‘meest inspirerende marketinginitiatief in de bouw-, vastgoed- en installatiesector’.
Uiteindelijk mochten de tien beste concepten zich vrijdag 22 juni bewijzen voor een vakjury. Belangrijke criteria waarop de jury de concepten beoordeelde waren: de marketingstrategie, de toegevoegde waarde voor de klant, de propositie/positionering van het concept, de communicatieve uitrol hiervan, het onderscheidend vermogen en de gestelde doelen en gerealiseerde resultaten.

De drie genomineerde initiatieven bieden ieder op eigen wijze een origineel en sterk marketingconcept. Onderstaand, in willekeurige volgorde, een omschrijving van de drie concepten.

Saint-Gobain Distribution the Netherlands – Greenworks
Greenworks is de verzamelnaam voor duurzame bouwoplossingen binnen Saint-Gobain Distribution the Netherlands. Binnen zowel de bouwmaterialenhandel Raab Karcher en Van Keulen als sanitairgroothandel Galvano wordt Greenworks gevoerd. Binnen de Bouwmaterialenhandel omvat Greenworks alle geselecteerde duurzame producten uit het bestaande assortiment. Met dit concept biedt Saint-Gobain Distribution the Netherlands haar klantgroepen, middels labeling, inzicht in de duurzaamheidaspecten van haar producten zodat deze op gemakkelijke wijze toegepast kunnen worden bij de duurzame(re) invulling van bouwprojecten. De producten worden op 10 producteigenschappen getoetst en middels de Greenworksscore worden de duurzaamheidkenmerken van het betreffende product kenbaar gemaakt. Naast de duurzaamheidkenmerken van een product geeft Greenworks ook direct de invloed van het betreffende product weer op rekeninstrumenten als GPR Gebouw, Greencalc en BREEAM NL. Op het gebied van sanitair zijn van alle producten de duurzame kenmerken benoemd tijdens het gebruik van deze producten. Dit alles is onder andere op toegankelijke en overzichtelijke wijze beschikbaar via een speciale tool op de website. Greenworks is ontstaan door intensief contact met diverse overheden, diverse rekeninstrumenten en leveranciers. Promotie en interne opleidingen hebben geleid tot een succesvol resultaat en de focus van diverse overheden en brancheorganisaties op Greenworks. www.raabkarchergreenworks.nl, www.galvano.nl, www.van-keulen.nl Persbericht

VELUX Nederland B.V. - VELUX Club & VELUX Montagepartners
De VELUX Groep wil graag meer zijn dan alleen een fabrikant c.q. leverancier van producten. Ze wil ook partner zijn en haar afnemers ondersteunen. Met de VELUX CLUB helpt VELUX Nederland haar leden, de aannemer en ZZP’er, bij de dagelijkse uitvoering van hun werkzaamheden met behulp van training, advies op maat, documentatie, bestekservices en detailtekeningen. CLUBleden beschikken als eerste over nieuwe informatie en profiteren van de kennis en ervaring van de medewerkers van VELUX en de andere leden. Hiermee creëert VELUX loyaliteit onder afnemers terwijl ze haar concurrentiepositie versterkt. Daarnaast biedt het online VELUX Montagepartnersysteem de consument en de verwerker een platform om met elkaar in contact te treden. De montagepartners zijn kleine aannemers en klusbedrijven die ieder jaar 1 of meerdere keren door VELUX getraind worden, aangesloten zijn bij een geschillencommissie en werken volgens de montagevoorschriften. VELUX Nederland biedt de consument met dit platform de zekerheid van een ervaren en getrainde verwerker en de montagepartner wordt op deze wijze op regelmatige basis van werk voorzien. www.velux.nl/veluxclub of www.velux.nl/montage

ASSA ABLOY Nederland B.V. / Nemef – Radaris Evolution
Domotica (huisautomatisering) krijgt een steeds belangrijkere plaats binnen de woningbouw en zorg. ASSA ABLOY / Nemef springen hier op in met de ontwikkeling van het concept Radaris Evolution, een compleet universeel inzetbaar toegangscontrolesysteem. Hierdoor is het mogelijk om op afstand toegang te verlenen, gemakkelijker om sloten te openen en is zeker de sleutelproblematiek in de zorgsector verleden tijd. Het betreft de praktische integratie van mechanische eigenschappen in een elektronische oplossing waarbij de mechanische functionaliteit gehandhaafd blijft, echter wel met de flexibiliteit en uitbreidingsmogelijkheden die de moderne elektronica biedt. Bovendien voldoet Radaris Evolution aan de hoogst haalbare veiligheidseisen (SKG*** en Politiekeurmerk Veilig Wonen). Om tot de ontwikkeling te komen van dit nieuwe toegangscontrolesysteem heeft ASSA ABLOY de gebruiker centraal gesteld en is gedurende lange tijd met gebruikers in gesprek gegaan. Vervolgens is intern de organisatie op klantwensen afgestemd om optimale klantgerichtheid te bereiken. Radaris Evolution speelt in op de trend waarbij in de toekomst steeds meer gebruik gemaakt zal worden van elektronische oplossingen. www.radarisevolution.nl

Jurering
De drie genomineerden presenteren zich 20 september aan de bezoekers van de BouwKennis Jaarbijeenkomst in Spant! in Bussum. De uiteindelijke winnaar van de Jaarprijs wordt voor 50% bepaald door de vakjury en voor 50% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst. In de zevenkoppige jury van 2012 zitten achtereenvolgens:

Bernard Verburg: CEO Bouwmaat Nederland en juryvoorzitter - Michiel Damhuis: marketing manager ATAG - Paul Brouwer: director marketing western Europe GROHE - Marie-José Tijssen: manager marketinggroup Technische Unie B.V. - Peter Fraanje: directeur NVTB - Jan-Paul Schop: directeur USP Marketing Consultancy B.V. - Boudewijn Goedhart: directeur BouwKennis B.V.

 

foto: Winnaar bouwkennis Marketing Jaarprijs 2011: Haafkes Goor

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c225
Verbinders met integrale oplossingen op Building Holland 2020

Verbinders met integrale oplossingen op Building ...

Gisteren om 07:30 uur
timer 1 min

Wekelijks brengen we je op de hoogte van toevoegingen aan het sprekersprogramma van Building Holland 2020. Twee ...

Lees verder »

c21 c127 c225
Young professional community Top in Technologie gelanceerd

Young professional community Top in Technologie ...

Gisteren om 06:30 uur

Young professionals in de technologie maken het verschil in een duurzame, gezonde en inclusieve gebouwde omgeving. ...

Lees verder »

c21 c185 c225 c244
Roep om meer testen van circulaire materiaalcombinaties

Roep om meer testen van circulaire materiaalcombinaties

20 feb om 10:01 uur
timer 1 min

In de vierde BlueCity Podcast spreekt klimaatjournalist Ties Joosten in de sauna met Yvette Govaart over brandveiligheid ...

Lees verder »

c21 c136 c138 c225
Virtueel bouwen brengt mensen bij elkaar

Virtueel bouwen brengt mensen bij elkaar

20 feb om 09:01 uur
timer 1 min

"Voor Heembouw brengt virtueel bouwen niet alleen informatie samen. Het is een werkwijze die mensen bij elkaar ...

Lees verder »

c21 c225 c245
Seminar Data & Digitalisering op Building Holland 2020

Seminar Data & Digitalisering op Building ...

20 feb om 08:00 uur

Slim omgaan met data en digitalisering maakt bouwen en beheren efficiënter, veiliger en duurzamer. We snappen ...

Lees verder »

c21 c225 c244
Minister geeft ruimte aan DPG

Minister geeft ruimte aan DPG

19 feb om 15:30 uur
timer 3 min

In oktober 2019 zijn in de Tweede Kamer vragen gesteld over circulair bouwen. De minister heeft op 15 januari ...

Lees verder »

c21 c225
Matchmaking: ROI NOW! Duurzame, rendabele concepten voor woning- en utiliteitsbouw

Matchmaking: ROI NOW! Duurzame, rendabele concepten ...

19 feb om 08:00 uur

Duurzaamheid gaat pas echt een vlucht nemen als er een overtuigende businesscase aan vast zit. Tijdens dit event ...

Lees verder »

c21 c186 c225 c243
Praktische methode voor een betaalbare BENG op AZEB slotcongres

Praktische methode voor een betaalbare BENG ...

18 feb om 14:00 uur
timer 2 min

Met de nieuwe AZEB routekaart bouw je betaalbaar (bijna) energieneutraal, de methode is ontwikkeld door de Europese ...

Lees verder »

c21 c184 c225 c243
Veel budget voor aardgasvrije renovatiearrangementen

Veel budget voor aardgasvrije renovatiearrangementen

18 feb om 10:01 uur
timer 2 min

De grootschalige renovatie van de gebouwde omgeving vraagt om zogenaamde aardgasvrije renovatiearrangementen. ...

Lees verder »

c21 c225
Ontdek op Building Holland 2020 waarom houtbouw de toekomst is

Ontdek op Building Holland 2020 waarom houtbouw ...

18 feb om 08:00 uur
timer 1 min

Sommigen weten het zeker. Houtbouw is hét ei van Columbus en gaat de bouwsector drastisch veranderen. En ...

Lees verder »

c21 c225 c243
De Europese Green Deal: welke kansen krijgt de bouw- en vastgoedsector? 

De Europese Green Deal: welke kansen krijgt ...

17 feb om 09:00 uur
timer 5 min

Op woensdag 11 december is de Europese Green Deal gepresenteerd. Dit voorstel voor een nieuwe Europese klimaatovereenkomst ...

Lees verder »

c21 c225
Bewonersparticipatie en gedragsverandering op Building Holland 2020

Bewonersparticipatie en gedragsverandering op ...

17 feb om 08:00 uur

Het beeld wordt steeds scherper. Een succesvolle energietransitie valt of staat bij de acceptatie en participatie ...

Lees verder »

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up