Zoeken

Expertpanel

Blijf op de hoogte

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle updates!

Dominique Goven

 Dominique Goven
  • Regional Marketing manager Central Europe & Middle East bij ROCKFON/ROCKWOOL

Dominique Goven (1972) is sinds 2009 werkzaam bij ROCKFON, onderdeel van ROCKWOOL International. Vanuit zijn rol van Regional Marketing Manager Central Europe & Middle East, met sterke focus op Benelux en Duitsland, is Dominique betrokken bij diverse ontwikkelingstrajecten binnen de ROCKFON Group en binnen zijn gebied marketingverantwoordelijke voor ROCKFON akoestische plafondpanelen en Chicago Metallic ophangsystemen en toebehoren.

Dominique is, als geboren en getogen Belg, altijd actief geweest in Nederlandse bedrijven of Nederlandse filialen van bedrijven actief in de bouwsector en kwam reeds in 1999 in aanraking met levenscycli van producten, recyclage en het milieuthema, wat hem sindsdien niet meer heeft losgelaten: “Wie nu uiteindelijk de grote schuldige is van de opwarming van de aarde en de uitputting van grondstoffen laat ik graag aan de echte experts over, maar ik wil wel graag mijn eigen steentje bijdragen om de planeet voor de volgende generaties beter achter te laten dan wat we er met z’n allen tot nu toe van gemaakt hebben”.

“Dat de verduurzaming van de bouw hierbij een belangrijke rol speelt, dien ik op dit platform niemand van te overtuigen. Wel geloof ik in een holistische benadering van duurzaam bouwen. Nog te vaak helt het aandachtspunt bij duurzaam bouwen sterk over naar het terugdringen van energieconsumptie, dit is zeker het geval in mijn thuisland. Waarmee ik niet wil aangeven dat dit niet belangrijk is, maar laat ons ook niet vergeten ook te stoppen met materialen van moeder aarde weg te nemen, die zij ons nooit of niet snel meer kan teruggeven.”

“Tenslotte moeten we ons bewust zijn dat gebouwen die top scoren op de energieschaal en gebouwd zijn met de meest duurzame bouwmaterialen, nog niet per definitie de meest gezonde gebouwen zijn om in te wonen, werken, studeren, genezen, … Dan spreken we over licht, lucht, geluid, energie, ergonomie en visueel comfort en het vinden van de juiste compromissen tussen al deze aspecten, wat dan weer leidt tot een behoefte aan samenwerking tussen bedrijven en binnen de ketens.”

Dominique gelooft sterk in samenwerkingsverbanden met andere bedrijven, die op hun buurt bijdragen aan duurzame en gezonde gebouwen en in geintegreerde oplossingen en delen van kennis. Hij stond o.a. aan de wieg van het Centrum voor Gezonde Scholen en de lancering van Comfoschool, een ventilatieplafond dat ROCKFON samen met Zehnder op de markt brengt. Daarnaast heeft hij ook aandacht voor de vierde pijler van duurzaamheid, namelijk de sociale rol die het bedrijfsleven speelt en bouwde als onderdeel van twee succesvolle grootscheepse ROCKFON campagnes samen met ROCKFON’s klanten en SOS Kinderdorpen een schooltje in Kinshasa (Congo) dat hij zelf mee opende en een familiewoning in Porto Alegre (Brazilie), die in 2014 tijdens het WK voetbal bezocht werd door een delegatie van een twintigtal ROCKFON plafondplaatsers. 

Terug naar boven