Zoeken

Expertpanel

Blijf op de hoogte

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle updates!

Rob de Jong

 Rob de Jong
  • 50 jaar
  • Directeur Sto Isoned
  • Sto Isoned

Hoe veranker je duurzaamheid in bouwprocessen? Hoe beweeg je opdrachtgevers om duurzaamheid te omarmen? Deze vragen triggeren Rob de Jong (1966), directeur van Sto Isoned.

Sto is wereldwijd marktleider op het gebied van buitengevelisolatie. Al in de jaren ’80 hield het bedrijf zich bezig met ‘Bewust Bouwen’. Sto wilde op een verantwoorde manier omgaan met haar omgeving en haar producten én productieprocessen zoveel mogelijk optimaliseren. “Natuurlijk gaat het om het beperken van fossiele grondstoffen en het besparen van energie. Maar je kan het verhaal alleen over het voetlicht brengen als het ook het woon- en werkcomfort ten goede komt. Mensen zijn namelijk pas bereid om voor duurzaamheid te betalen als het integraal onderdeel is van het ontwerp.”

De Jong weet door zijn marketingachtergrond hoe belangrijk het is om bewustwording te creëren en duurzaamheid aantrekkelijk te maken. “Alleen milieuvriendelijke componenten verwerken in gebouwen is niet genoeg. Wat wij als bouwsector bieden, moet een oplossing zijn voor vraagstukken die leven bij gebruikers en opdrachtgevers. Een huis aan de buitenzijde volledig inpakken is misschien energetisch wel de beste oplossing, maar een woning moet voor bewoners vooral aantrekkelijk zijn om in te wonen.”

Sto neemt het voortouw door hoogwaardige isolatie te combineren met een breed scala aan designopties. “Samen met partners ontwikkelen wij innovatieve gevelisolatiesystemen. Op technologisch gebied zijn we leidend. In het bouwproces staan onze klanten voorop. Voor hen is het van belang dat er een goede balans is tussen ecologie, esthetiek en economie.”

Terug naar boven