Expertpanel
Robert Landsman

Robert Landsman

 

Persoonlijk profiel Persoonlijk profiel

Robert Landsman is manager strategie & business analyse bij Veris Bouwmaterialengroep.


Veris Bouwmaterialengroep is de serviceorganisatie van haar 27 aandeelhouders die samen ruim 120 vestigingen onder de formulenamen Bouwcenter, Bouwpunt en Stiho exploiteren. Allen familiebedrijven met als kerntaak de handel in hout en bouwmaterialen.


Aan de TUDelft studeerde Robert Technische Bestuurskunde. In 2001 kwam Robert in dienst bij de Bouwcenter Groep als projectleider logistiek en groeide door naar logistiek manager. Vanuit een integrale visie zocht hij naar de optimale route van de distributie van bouwmaterialen van fabriek tot bouwplaats. Na een fusie tussen BouwCenter en Imabo waarin hij een rol als kwartiermaker vervulde vervolgde hij zijn carriere bij Veris Bouwmaterialengroep. De ontwikkeling van de eigen distributiecentra van Veris was een van zijn speerpunten om te komen tot een efficiëntere inrichting van de keten. Zonder er toen al bewust mee bezig te zijn leverde deze strategie een positieve bijdrage aan een verduurzaming van de keten.
Vanaf 2007 maakte hij een switch van logistiek naar ICT. Om verdere verbetering door te voeren in de samenwerking moest eerst de basis IT-infrastructuur worden aangepakt waaronder ook de data en informatievoorziening binnen en buiten de eigen organisatie. In 2008 behaalde hij in zijn executieve master in Management en Organisatie bij TiasNimbas. Vanuit diverse werkgroepen binnen de branche (o.a. HIBIN, Bouwend Nederland, Ketenstandaard, ETIM) maakt hij zich sterk voor uniforme productinformatie en elektronische zaken doen. Door veel processen te digitaliseren werd ook positieve bijdrage geleverd aan een duurzamer bedrijfsproces.


Sinds 2021 is Robert actief in zijn huidige functie. In de strategische heroriëntatie met de aandeelhouders werd al snel duidelijk dat duurzaamheid een belangrijk thema zou worden op de strategieagenda. Voor de handel is goede productdata essentieel om klanten goed te kunnen adviseren over duurzaamheid, dat is ook zijn motivatie om deel te nemen aan de ShoppingTomorrow expertgroep Product Data for Sustainable Constructions. Ook de reductie van de eigen footprint van Veris is een belangrijk thema.
Zijn persoonlijk motto: De wereld verbeteren en daarmee je geld verdienen, hoe mooi is het als je die twee zaken kan combineren?!

Verder lezen
 

Contactinformatie Contactinformatie

Naar het overzicht »

keyboard_arrow_up