Aluminium rail voor gevelonderhoudsinstallaties, Kranenburg Group

Railtrajecten voor gevelonderhoudsinstallaties worden sinds het bestaan van dit vakgebied uitgevoerd in staal.

De Kranenburg Group ontwikkelde onlangs het delta (?) -railtraject. Dit bestaat uit een geëxtrudeerd aluminium railprofiel, dat alle profielen tot en met IPE-160 vervangt. Door de Deltarail zijdelings te koppelen ontstaat een HE-profiel. De geïntegreerde functionaliteiten zijn ideaal om de railprofielen onderling eenvoudig te koppelen, uit te lijnen en eenvoudig diverse (eind-) signaleringen aan te brengen.

Kikkerplaat
Het railprofiel is zowel toepasbaar op stalen buisondersteuningen als op betonpoeren, in geval van een vrijopgelegd systeem. Voor het verankeren van de Deltarail aan de ondersteuning of betonpoer is een speciale multifunctionele geëxtrudeerde kikkerplaat ontwikkeld, die met behulp van een klik-verbinding eenvoudig en snel te bevestigen is.

Door de speciale vorm van het profiel is het voor zijn hoogte bijzonder draagkrachtig. Tegelijkertijd is het 10 kg per strekkende meter lichter als het vergelijkbare stalen profiel. Naast een ergonomisch voordeel zijn er meerdere sterke punten voor dit profiel.

Standaard wordt de Deltarail in een blank aluminium legering geleverd, die tevens zoutwater bestendig is. De Deltarail wordt in de bochten gesegmenteerd in plaats van gewalst.

Voordelen:
• Geen roestvorming
• Geen zinkzouten in het oppervlakte water
• Milieuvriendelijk, aangezien aluminium schoon recyclebaar is
• Ergonomischer als staal wegens gewichtsverschil
• Sterker als een IPE160
• Geïntegreerde functionaliteiten in het profiel
• Aan elkaar te koppelen om een HE-profiel te vormen
• Bochten gesegmenteerd i.p.v. gewalst
• Zeer maat- en vormvast profiel vanwege het extrusie productieproces
• Goede grip van de rijwielen wegens het ‘ruwe’ oppervlak van het aluminium
• Patent pending

Meer informatie: www.kranenburggroup.com

Deel dit artikel

permalink