Trends centraal tijdens BouwKennis Jaarbijeenkomst 2012

20 september 2012

Aanstaande donderdag, 20 september 2012, organiseert BouwKennis opnieuw een BouwKennis Jaarbijeenkomst, hét kennisevenement voor de bouw-, vastgoed- en installatiebranche. Met dagvoorzitter en trendwatcher Adjiedj Bakas en de drie keynote sprekers Prof.dr.ir. Hennes de Ridder, Jan Willem Alphenaar en Michel Mol belooft het een interessante dag te worden.

Andere manieren van bouwen, de opkomst van nieuwe media en een steeds kritischere klant. Innovatieve bedrijven in de bouw moeten anders denken om succesvol te blijven. Maar hoe verwerkt u deze ontwikkelingen in uw beleid? Tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst wordt u in één dag bijgepraat over de belangrijkste ontwikkelingen die de bouwkolom.

De BouwKennis Jaarbijeenkomst is dé ontmoetingsplaats voor (commercieel) beleidsmakers uit de bouw. Op dit eendaagse congres wordt u getrakteerd op steekhoudende onderzoeksinformatie en interactieve presentaties. Alle sleutelfiguren zijn aanwezig: van leveranciers tot bouwers, ontwikkelaars, installateurs en ontwerpers. Tussentijds en na afloop is er volop gelegenheid te netwerken.

 

Trends
Tijdens de tiende editie van de BouwKennis Jaarbijeenkomst is het centrale thema van de dag 'Trends in bouwmarketing', wat zal worden ingeleid door dagvoorzitter en trendwatcher Adjiedj Bakas. Met zijn scherpe, aanstekelijke en positieve blik leidt Bakas u deze middag langs drie keynote sprekers. Zo heeft Prof.dr.ir. Hennes de Ridder een unieke visie over Bouwen 2.0 en neemt Jan Willem Alphenaar u mee naar de vele gebruiksmogelijkheden van Social media. Michel Mol ten slotte verbindt vervolgens alle trends en ontwikkelingen vanuit Bouwen 2.0 en Social Media samen in Storyselling.

Dagvoorzitter Adjiedj Bakas
“Wie niet kan lachen, moet niet in een winkeltje werken.” Dit is het adagium van Adjiedj Bakas, Nederlands bekendste trendwatcher. Bakas geldt als een boeiende, prikkelende, deskundige, humoristische en visionaire spreker. Hij koppelt kennis aan entertainment en levert daarmee ‘infotainment’. Hij oogst veel publiciteit in toonaangevende media in binnen- en buitenland. Volgens de pers is hij ‘prominent’ (Volkskrant), ‘prikkelend’ (Elsevier), ‘zijn tijd vooruit’ (Story), ‘optimistisch’ (CNN) en ‘word je blij van hem’ (BBC).

Prof.dr.ir. Hennes de Ridder met 'Bouwen 2.0'
Niets is blijvend, behalve verandering. Deze spreuk van de Griekse filosoof Heraclitus staat symbool voor de hedendaagse bouw, waar veranderen noodzaak is om te overleven. En als er iemand iets afweet van verandering, dan is het Prof. dr. ir. Hennes de Ridder. De Ridder is sinds 1995 Hoogleraar Integraal Ontwerpen aan de TU Delft en heeft daarvoor ruim 20 jaar gewerkt als projectleider en trouble shooter bij de HBG.

Jan Willem Alphenaar met 'Social Media'
Jan Willem Alphenaar is autoriteit op het gebied van social media en weet als geen ander hoe u buzz rond uw merk creëert. Via meer dan 300 blogs, artikelen, columns en een tweetal e-books brengt hij zijn lezer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online PR, social media en crowdsourcing. Zijn presentaties onderscheiden zich door de hoeveelheid aan beelden die het verhaal dat hij vertelt ondersteunen. Geen opeenstapeling van saaie slides met tekst die voorgelezen worden, maar een verhaal waarin u meegenomen wordt in de wereld van de gebruiksmogelijkheden van social media.

Michel Mol met 'Storyselling'
Mediaondernemer, strateeg, vernieuwer. Drie termen die bij uitstek passen bij Michel Mol. Mol is de man achter de razend populaire video on demand site Uitzendinggemist.nl. Maar hij is vooral bekend van de vernieuwingen die hij bij het als traditioneel te boek staande televisiebedrijf Publieke Omroep heeft doorgevoerd. Zijn kracht ligt in het opstarten en inbedden van strategische vernieuwingsprocessen in een bestaande organisatie en het creëren van businessmodellen rondom online diensten. Zijn geheim? Een goed verhaal. En dat deelt hij maar al te graag met zijn publiek.

 

Twitter mee
Tijdens de Jaarbijeenkomst kunt u vragen stellen aan de sprekers via Twitter. Stuur tijdens de Jaarbijeenkomst uw vraag naar #Jaarbijeenkomst. Wie weet wordt uw vraag wel beantwoord door de spreker.

 

Inschrijven kan in via deze link. U treft hier tevens meer informatie aan over het congres, de sprekers en de bezoekers.

Deel dit artikel

permalink

 

 

Meer door BouwKennis BV

Links