'Kansen van duurzaam isoleren bij Building Holland'

In aanloop naar Building Holland laten we enkele bedrijven aan het woord, die op deze vakbeurs aanwezig zijn. Een van die bedrijven is ROCKWOOL, waarvan Stephanie Geelen Directeur Marketing is.

Wat is de reden voor jullie deelname aan Building Holland?

Als leverancier van duurzame steenwolisolatie en partner van Duurzaam Gebouwd zijn wij natuurlijk zeer geïnteresseerd in de huidige ontwikkelingen in de bouwkolom. Op een event als Building Holland kunnen wij niet alleen onze visie op duurzaamheid delen en hoe wij deze in de praktijk brengen, maar ook zien en horen wat de visie van andere grote namen in de bouwwereld is. We hopen op een interessante mix van bezoekers; van architect tot aannemer en woningcorporatie.

Met welke producten staan jullie op Building Holland?

We hebben ditmaal niet voor een productbenadering gekozen. In plaats daarvan presenteren wij onze nieuwe en inspirerende gevelsystemen. Deze complete systemen bieden oplossingen voor zowel geventileerde gevels (REDAirTM) als niet-geventileerde gevels (REDArtTM).  Beide gevelsystemen bieden een breed gamma aan afwerkingsmogelijkheden; denk bijvoorbeeld aan ROCKPANEL voor de geventileerde gevelsystemen en een strakke stuclaag of bakstenen afwerking voor de niet-geventileerde buitengevel.  Behalve uitstekende isolerende eigenschappen bieden de systemen ultieme ontwerpvrijheid voor de architect en gemak voor de verwerker.

Hoe spelen jullie in op de actuele vraag vanuit de markt met betrekking tot duurzaamheid en integrale concepten?

Steenwol is een van de meest duurzame isolatiematerialen, die ook nog eens een lange levensduur heeft. Recycling is daarbij een belangrijke pijler. Zo hebben wij een recyclefabriek sinds 1991 en onze recycling service ROCKCYCLE®, waarmee we steenwolresten op de bouwplaats inzamelen voor hergebruik. Met onze REDAirTM gevelisolatiesystemen is het mogelijk de buitengevel van veel ongeïsoleerde woningen te isoleren zonder overlast voor de bewoner, met een systeem dat volledig demontabel is en ook elders opnieuw als gevelsysteem opgebouwd kan worden.

Waarom moet een bezoeker zeker even bij jullie langskomen?

Iedereen die Building Holland bezoekt, zal zich interesseren voor duurzame concepten. Wij laten zien dat duurzaamheid, comfort en betaalbaarheid hand in hand gaan middels een presentatie van deze nieuwe en unieke gevelsystemen. Voor nadere informatie zijn uiteraard onze technical engineers aanwezig, die u alles kunnen vertellen over duurzaam isoleren.

Naar welke sprekers kijken jullie uit op Building Holland?

Architectuur is een van de meest innovatieve en creatieve sectoren in de bouw, dus zien wij erg uit naar de Keynote door Ellen van Loon. Als marketeer ben ik persoonlijk ook erg benieuwd naar de Masterclass van Marjet Rutten en de workshop van Rob Kragt, die een verdienmodel heeft gebouwd gebaseerd op een visie met als voornaamste pijler duurzaamheid.

Building Holland

U kunt erbij zijn! Geïnteresseerden kunnen vanaf 26 april hun toegangskaarten kopen via BuildingHolland.nl. Building Holland 2014 vindt plaats van 6 tot en met 8 mei in RAI Amsterdam, toegang voor de drie dagen bedraagt € 95 (excl. btw). 

Tijdens Building Holland 2014 komen alle schakels in de keten (architecten, aannemers, installateurs, woningbouwcorporaties, vastgoedontwikkelaars, adviseurs en toeleveranciers) bijeen om de toekomst van de bouw- en vastgoedsector mede vorm te geven. Voor bezoekers is het een all-inclusive evenement: inclusief catering, lunch, netwerkborrel en toegang tot alle sprekersprogramma’s inclusief Keynotes, Workshops en Masterclasses.

Kijk voor meer informatie op www.buildingholland.nl. Building Holland is ook te volgen via Twitter (@BuildingRAI).

Deel dit artikel

permalink

 

 

Meer door ROCKWOOL B.V.