'Continu innoveren en anticiperen op marktverandering'

In het programma ‘Best Managed Companies’, dat Deloitte en ING samen met VNO-NCW en TIAS School for Business and Society organiseert, scoort Remeha op het thema ‘Innoverend ondernemen’. “Remeha blijft sterk innoveren en anticipeert daardoor succesvol op de veranderingen in de markt”, vindt de jury.

Het is de tweede keer dat Remeha meedoet. “Ons bedrijf is volop in beweging”, vertelt Arthur van Schayk, algemeen directeur Remeha, met gepaste trots. "We hebben het afgelopen jaar goed geïnvesteerd in onze organisatie zodat wij klaar zijn voor een gezonde toekomst! Innovatie voert hierbij de boventoon."

The Ultimate Factory

Innovatie is onder andere terug te vinden in het initiatief ‘The Ultimate Factory’, een fabricageproces waarin alles zo lean mogelijk wordt ingericht. Tevens is customer intimacy een belangrijke stap in een integrale strategie. Hierbij moet de klant betrokken worden bij iedere ontwikkelstap.

Ketenintegratie

“Remeha speelt goed in op de veranderende klantpercepties en is al vergaand bezig met ketenintegratie”, weet de jury. . Op het gebied van duurzaamheid wordt onder meer zoveel mogelijk recyclebare materialen en herbruikbare verpakkingen gebruikt. Daarnaast elimineert Remeha verspillingen en voorkomt overproductie en overbodig transport door het toepassen van lean-technieken.

Best Managed Companies

Jaarlijks gaan Deloitte en ING op zoek naar de best geleide bedrijven binnen het Nederlandse midden- en grootbedrijf. Daarvoor beoordelen Deloitte en ING de strategie, de bedrijfsvoering, de mate van innovatie en de financiële resultaten van de deelnemende bedrijven. Het Best Managed Companies programma richt zich op Nederlandse ondernemingen die een omzet kennen van minimaal vijftien miljoen euro, financieel gezond zijn en een aandeelhoudend of zelfstandig bevoegd management hebben.

Deel dit artikel

permalink

 

 

Meer door Remeha