5 gouden tips voor samenwerking

De traditionele klant-leverancierverhouding maakt in de bouw- en vastgoedsector plaats voor een meer integrale samenwerking. Ontzuilt de marketingsector op dezelfde manier?

In iedere sector zoeken organisaties naar ideale partners om langdurige samenwerkingen op te bouwen. Binnen marketing zoek je naar partijen die de juiste kennis en tools paraat hebben. Maar hoe weet je zeker dat deze organisaties hiervan daadwerkelijk kaas hebben gegeten en het niet bij grootpraat blijft?

Partijen die het beste met je voor hebben en er alles aan doen om je doelstellingen te bereiken, zijn schaars. Daarom voel je je anno 2016 als marketeer bijna een projectmanager. Je bent veel tijd kwijt met het onderling laten communiceren, afstemmen en opleveren van een eindproduct door de ingeschakelde leveranciers.

Verwachtingen managen

Om samenwerking soepeler te laten verlopen geeft blogschrijver Bibianne Kerkhoff 5 gouden tips. Allereerst noemt ze verwachtingen managen. “Leg vast hoe en wanneer gecommuniceerd wordt en wat je belangrijk vindt in de samenwerking. Vind je snelheid, creativiteit of zelfstandigheid belangrijk? Wat zijn je verwachtingen hierbij?”

Meetbare KPI’s

Haar tweede tip draait om meetbare KPI’s. “Zet je doelstellingen om naar meetbare KPI’s, zodat je op resultaat en kwaliteit kunt sturen en direct kunt zien of het bureau levert waar je om vraagt. Stem hierbij tevens goed af hoe en wanneer hierover gerapporteerd moet worden.”

Benieuwd naar de andere tips en de conclusie? Lees dan de volledige blog op BouwKennis.  

Business photograph designed by Jcomp - Freepik.com

Deel dit artikel

permalink