Advertorial: Reuse, reduce, refill

Er is een nieuwkomer in het water en ze zijn niet bang om de gevestigde orde wat op te schudden. We introduceren de Aquablu REFILL: een slimme watertap die de manier waarop we water drinken transformeert en bijdraagt aan het oplossen van het Single Use Plastic probleem. De tap levert gezuiverd water, verrijkt met vitaminen en mineralen in meerdere smaken. Met de gedurfde missie om de drankenindustrie te verstoren, is Aquablu niet bang om de strijd aan te gaan met grote spelers zoals Coca Cola en Sourcy. “Als we mensen vragen anders te consumeren, dan moeten we een beter alternatief bieden dan de gewone waterkoeler. En dat is gelukt”.

Meer dan water

Met de Aquablu REFILL hebben gebruikers toegang tot extra gezond en gefilterd water - zonder verpakkingen. Alle drankjes zijn volledig suikervrij en bevatten minder dan 4 calorieën per 100ml. Hierdoor zijn de drankjes een perfect gezond alternatief voor dranken in plastic flessen of blik. De FUNCTIONAL drankjes uit de watertap zijn beschikbaar in meerdere smaken en hebben elk hun eigen vitaminen en mineralen combinaties. Gebruikers kunnen hun drankje kiezen aan de hand van hun lichamelijke of fysieke behoeften. Zware meeting? Dan is er FOCUS met een gezonde dosis cafeïne om je een oppepper te geven. Even tot rust komen? Ontprikkel je zintuigen met Mango Guave’s UNWIND.

Gepatenteerde technologie

Deze oplossing is volledig nieuw op de markt, vandaar de patentaanvraag. De Aquablu REFILL onderscheidt zich van alternatieven door de focus op hygiëne, smaak en waterkwaliteit. Door verontreinigingen zoals PFAS, chloor en microplastics te filteren, zorgt Aquablu voor een constante waterkwaliteit, ongeacht de locatie of het de kwaliteit van inkomend kraanwater. Dit is extra interessant voor landen waar de waterkwaliteit ondermaats of niet consistent is. “We merken dat vitaliteit en persoonlijke gezondheid steeds belangrijker wordt voor bedrijven. Om de overgang van verpakte dranken naar verpakkingsvrije dranken te vergemakkelijken, moeten we verder gaan dan bestaande oplossingen”, aldus Marc van Zuylen, medeoprichter van Aquablu.

In drie eenvoudige stappen kunnen gebruikers kiezen uit 39 verschillende dranken. De interface op de watertap laat real-time voedingswaarden van het drankje zien, afhankelijk van de gekozen intensiteit. “Wanneer een bedrijf het drinken van water wilt stimuleren en het welzijn van de werknemer en klant voorop zet, dan voldoet een standaard watercooler met enkele bussen siroop niet. We moeten zorgen dat de boodschap blijft plakken en niet je beker”, aldus Marnix Stokvis, medeoprichter van Aquablu.

Refill, niet recycle

De Nederlandse scale-up staat bekend om het bewijzen van hun technologie door eerdere mediastunts zoals het zuiveren en verkopen van Amsterdams grachtenwater. Ze zijn dan ook niet bang om zich uit te spreken. “Laten we niet doen alsof recycling de heilige graal is. Recycling is momenteel economisch niet interessant voor bedrijven, waardoor het merendeel nooit gerecycled wordt. Daarnaast eindigt 79 procent van het plastic nog steeds onder de grond of in onze natuur. Als we deze lijn doortrekken, dan zal er in 2050 meer plastic dan vis zijn in onze oceanen. We moeten dit probleem bij de kern aanpakken”, aldus Stokvis.

Duurzaam én winstgevend

Aquablu richt zich op het verduurzamen van zowel milieu als economie. In samenwerking met gevestigde merken zoals MAAS, Jumbo en ISS World Facilities, richt Aquablu zich op zowel bedrijven, retailers en commerciële locaties. “Door een economisch interessante oplossing te bieden, gaat duurzame innovatie niet ten koste van de winst. Sterker nog: het is zelfs winstgevend voor bedrijven”, aldus Van Zuylen.

Aquablu

Aquablu is opgericht in 2018 en werd genomineerd voor Coolest Dutch Brand, de Challenger50 en winnaar van de Green Product Award. Het product is deze maand gelanceerd voor bedrijven in de Benelux en is beschikbaar om te kopen of te leasen. Binnen 2 jaar is het productief actief binnen heel Europa.

Deel dit artikel

permalink