Volledige funding rond voor duurzaam communicatiebureau

Volledige funding rond voor duurzaam communicatiebureau

GreenGraffiti heeft gisteren als eerste onderneming het totaalbedrag binnengehaald op het crowdfunding platform Seeds.nl. Binnen exact twee maanden en de helft van de beschikbare tijd hebben investeerders gezorgd voor 100 % funding van het totaalbedrag van 30.000 euro voor het duurzame communicatiebureau.

GreenGraffiti realiseert effectieve communicatie op een duurzame manier, gebruik makend van onder andere water. Voor elke liter water doneert GreenGraffiti een bedrag aan GreenAdsBlue. Deze stichting investeert dit geld vervolgens in waterprojecten in ontwikkelingslanden. De investeringen die zijn binnen gehaald via Seeds zullen worden gebruikt voor versterking van het team, waardoor GreenGraffiti in staat is om de kansen in de markt nog beter op te volgen.

 

Crowdfunding werkt
Joost Niepoth, mede oprichter van GreenGraffiti is blij verrast dat hij als eerste partij uit de bus komt. “We zijn de enige Business-to-Business onderneming op Seeds.nl waardoor investeerders geen product of dienst ontvangen, zoals bij de andere deelnemers wel het geval is. Dat we desondanks zo snel vertrouwen ontvangen in de groei van onze organisatie stemt ons zeer positief.”

Het crowdfunding platform Seeds is een innovatiedochter van ABN AMRO; de eerste bank ter wereld die een crowdfunding platform lanceerde. De investeerders van GreenGraffiti leveren een bijdrage aan een belangrijk maatschappelijk doel.
 “Het snelle succes van de funding van de eerste ondernemer op Seeds.nl bewijst dat crowdfunding werkt”, zegt Arthur van de Graaf, CEO van Seeds. “Crowdfunding past bij de traditionele rol van een bank om mensen met geld te verbinden aan mensen die geld nodig hebben. Dat we dit kunnen doen voor ondernemingen met belangrijke maatschappelijke doelen biedt de toegevoegde waarde die in deze tijd het verschil maakt.”

 

Over GreenGraffiti®
GreenGraffiti® is een duurzaam alternatief voor traditionele vormen van (buiten)reclame. GreenGraffiti® realiseert creatieve en effectieve communicatie met behulp van o.a. reverse & kalk graffiti, zand & sneeuw stempels en oplossingen op basis van mos en bloemen.
Bij GreenGraffiti® is duurzaamheid geen mooie marketing-praat. Zij overcompenseren het CO2-gebruik en compenseren ook, als een van de eerste bedrijven ter wereld, haar watergebruik. Want voor elke liter water die GreenGraffiti® gebruikt doneren zij een bedrag aan de stichting GreenAdsBlue, die dit geld vervolgens investeert in waterprojecten in ontwikkelingslanden.  Daarnaast doneert GreenGraffiti® communicatieprojecten aan o.a. scholen en charitatieve instellingen.
GreenGraffiti® is opgericht in 2008 en bestaat uit acht medewerkers op het hoofdkantoor in Amsterdam. Verder heeft GreenGraffiti® een partnernetwerk en levert zij haar services in twaalf andere landen.

 

Over Seeds
Seeds is een online platform dat (maatschappelijk) betrokken investeerders en ondernemers de mogelijkheid biedt elkaar online te treffen. Seeds presenteert ondernemers aan potentiële investeerders en faciliteert de financiële en contractuele totstandkoming van de overeenkomst tussen de ondernemer en de investeerder. Alleen ondernemingen die een positieve maatschappelijke impact op cultureel, sociaal, educatief of ecologisch gebied beogen, krijgen de mogelijkheid om zichzelf te presenteren. Op deze wijze wil Seeds ‘social impact investment’ stimuleren.
Een investeerder kan vanaf EUR 50 rechtstreeks online investeren in ondernemingen naar keuze. Bij succes van de onderneming kan de investeerder door zijn/haar investering recht hebben op financieel rendement, maar ook op business updates en extra producten en diensten. Startende ondernemers vinden op hun beurt een nieuwe manier om geld aan te trekken, namelijk via een grote groep betrokken online investeerders. Een groep die niet alleen geld bijeenbrengt, maar als zij dit willen ook kennis, ideeën en een netwerk. Seeds.nl begint met een onderzoeksproject van vier maanden. Na het onderzoeksproject wordt bekeken of Seeds een vervolg krijgt.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c185 c225
Gebruikte gevelstenen dragen bij aan een betere MPG-score

Gebruikte gevelstenen dragen bij aan een betere ...

In zijn zoektocht naar het hergebruik van bouwmaterialen ontdekte Bob Floris de mogelijkheden van gebruikte gevelstenen. Deze behouden niet alleen kwaliteit maar ...

Lees verder

c21 c140 c225 c260
Hoogwaardige spouwmuurisolatie versnelt transities

Hoogwaardige spouwmuurisolatie versnelt transities

Takkenkamp is ervan overtuigd dat hoogwaardige spouwmuurisolatie een belangrijke bijdrage kan leveren aan de circulaire transitie. Ook draagt het volgens het isolatiebedrijf ...

Lees verder

c21 c168 c225
Zo maak je utiliteitsgebouwen slimmer

Zo maak je utiliteitsgebouwen slimmer

In het webinar ‘Slimme gebouwen met de realiteit van nu’ krijg je inzicht in mogelijkheden op het gebied van smart buildings. Zo leggen experts aan ...

Lees verder

c21 c160 c225
De mens wil zich met de natuur omringen

De mens wil zich met de natuur omringen

Het belang en de impact van gezonde gebouwen op je medewerkers kwam naar voren tijdens Duurzaam Gebouwd Op Locatie: Gezonde Gebouwen. Diverse experts betraden het ...

Lees verder

c21 c185 c225 c265
Samen tegen materiaalobesitas

Samen tegen materiaalobesitas

“Stop met massief bouwen, tenzij het echt niet anders kan.” Die oproep doet Herre Elsenga, algemeen directeur van VBI, aan opdrachtgevers, architecten, ...

Lees verder

c21 c225
Rondetafelgesprek: zo creëer je vastgoed- en eindgebruikerswaarde

Rondetafelgesprek: zo creëer je vastgoed- ...

Bij verduurzaming spelen veel verschillende uitdagingen. Je gebouw slim, gezond én wendbaar maken, vergt veel maar levert ook wat op. Maar hoe combineer je ...

Lees verder

c21 c40 c225 c243
TOjuli: wijziging spelregels risico op oververhitting

TOjuli: wijziging spelregels risico op oververhitting

Tot nu toe was het hebben van actieve koeling in een nieuwbouwwoning voldoende om vrijstelling te krijgen voor de TOjuli-eis aan oververhitting. Hier komt vanaf ...

Lees verder

c21 c41 c225 c243 c265
Utiliteitsbouw na 2030: geen label A, wel ‘zero emission’

Utiliteitsbouw na 2030: geen label A, wel ‘zero ...

Er verschenen de laatste tijd berichten waarin sprake is van een label A-verplichting voor utiliteitsbouw vanaf 2030, maar dat klopt niet. Wat moet er in 2030 wél ...

Lees verder

c21 c225
Sturen op positieve footprint met gevalideerd rekeninstrument

Sturen op positieve footprint met gevalideerd ...

De Nationale Milieudatabase (NMD) valideerde Madaster, het platform voor het registreren en documenteren van materialen binnen de gebouwde omgeving, als gecertificeerd ...

Lees verder

c21 c185 c225
Circulariteit in de zorgsector: repareren, niet weggooien

Circulariteit in de zorgsector: repareren, niet ...

Wat kapot is, gooi je weg. Vaak zonder na te denken, omdat je het gewend bent. Niet alleen als particulier, maar ook in de zakelijke markt gaat dit nog te vaak ...

Lees verder

c21 c225 c243
Whitepaper belicht oplossingsrichtingen netcongestie

Whitepaper belicht oplossingsrichtingen netcongestie

“In de actuele problematiek rondom netcongestie, is de keuze voor een bodemenergie warmtepomp een oplossing.” Dat laat Climate for life-groep zien met ...

Lees verder

c21 c41 c225 c243
Netcongestie: vloek of zegen?

Netcongestie: vloek of zegen?

Door netcongestie is het niet meer vanzelfsprekend dat je grote nieuwe aansluitingen krijgt of de mogelijkheid hebt om energie terug te leveren. Hoewel netcongestie ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up