Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Vacature: Marketing- en communicatie specialist

Kom jij ons op de multidisciplinaire Marketing & Communicatie afdeling versterken? Dan kom je te werken in een jong dynamisch team bestaande uit een Multimedia vormgeefster, 2 Campagne managers, 1 Online marketeer, 1 Front- end backend developer en 1 Communicatie medewerker. 

Samen met je collega’s ben je medeverantwoordelijk voor het vormgeven en uitwerken van het marketingcommunicatie beleid van alle merken waar DGB B.V. verantwoordelijk voor is: Duurzaam Gebouwd, Building Holland, Happy Building Index en Green BuildInvest Initiative. Je takenpakket is breed waarbij je zelfstandig markt- en doelgroep analyses doet en marketing actieplannen opstelt. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van landelijke mediaplannen t.b.v. versterking naamsbekendheid en positionering van de diverse merken. Tevens ben je sterk in het bedenken van originele concepten en campagnes voor leadgeneratie op B2B niveau.

Wat ga je bij ons doen?

Het opstellen van zowel corporate als merkgerichte marketing- en communicatiestrategieën op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Daarnaast zul je deze samen met het team doorvertalen naar marketing actieplannen en projectmatig bedenken en uitvoeren van doelgroepgerichte commerciële marketingacties, ter versterking van de merkpositie. Samen met het team zal je concepten ontwikkelen en een creatieve vertaling naar communicatiemiddelen bedenken. Hierin ben jij verantwoordelijk voor het
schrijven van teksten voor mailings, advertenties, brochure materiaal, persberichten etc.

Je werkt nauw samenwerken met het multidisciplinaire team, de redactie en de afdelingen events en sales. Daarnaast zal je zelfstandig content strategieën opzetten en uitvoeren, B2B gericht voor op de website, in nieuwsbrieven en social media. Het doen van onderzoek naar de behoeften van onze doelgroepen en hierop anticiperen is nodig om deze strategieën te laten slagen. Je beschikt als marketing- en communicatie specialist over een goed netwerk binnen de media. Contact met journalisten en andere media, persberichten schrijven en onze verschillende merken effectief onder de aandacht krijgen moet voor jou geen enkel probleem zijn.

 Wie zoeken wij?

Onze selectiecriteria zijn:

  • Een relevante HBO/universitaire opleiding;
  • Minstens 3 jaar brede marketingcommunicatie ervaring, opgedaan aan bureauzijde of in een B2B-omgeving in de bouw- en vastgoedsector;
  • Passie voor marketing- en communicatie strategieën en parate kennis van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied;
  • Ervaring met het schrijven van doelgroepgerichte teksten.
  • Zelfstartend vermogen en pro-actief;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Echte doorzetter die het eindresultaat goed in het vizier houdt
  • Enthousiast en positief ingesteld met een probleemoplossend vermogen
  • Een teamspeler met een commerciële inslag en hands-on mentaliteit
  • Professioneel, accuraat en goede communicatieve eigenschappen
  • Stressbestendig: Prioriteiten kunnen stellen, voortgang bewaken en benodigde acties plannen en organiseren.
  • Een deel van de werkzaamheden richt zich op onze social media kanalen en parate kennis daarvan is vereist.

Wat bieden wij?

  • Een marktconform salaris.
  • Een goede werksfeer met enthousiaste, professionele collega’s.
  • 25 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Pensioenregeling.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.
  • Bonusregeling.
  • Laptop.
  • Mobiele telefoon.
  • Een fijne groene werkplek aan de rand van de Posbank.

Duurzaam Gebouwd is een dynamische en groeiende organisatie, waar een informele werksfeer heerst. Je wordt opgenomen in een enthousiast team waarbinnen je voldoende ruimte krijgt om je vaardigheden optimaal aan te wenden. Wij geven je veel verantwoordelijkheden. Je wordt gestimuleerd om eigen initiatief te tonen en een maximale bijdrage te leveren aan de inhoudelijke doelstellingen van Duurzaam Gebouwd en ons merk Building Holland, waar nog tal van veelbelovende projecten te verwachten zijn. Hierin kun jij het verschil maken.

Kijk voor meer informatie op DuurzaamGebouwd.nl/Marketing-en-communicatie-specialist.

Gerelateerde artikelen, events & downloads

c21 c185 c225
Bespaart bouwen op bestaande fundering CO2-uitstoot?

Bespaart bouwen op bestaande fundering CO2-uitstoot?

Veilig en volgens normen bouwen is in Nederland de standaard, maar speelt die norm parten als de bouw- en vastgoedsector voor circulariteit en klimaatneutraliteit ...

Lees verder

c21 c41 c225
Het ontstaan van DuPa 2.0:<span> “</span>Revolutionaire stap in het taxeren van vastgoed<span>“</span>

Het ontstaan van DuPa 2.0: “Revolutionaire ...

Duurzaamheid is niet langer een bijzaak in de vastgoedsector - het is een essentiële pijler geworden voor het beoordelen van waarde en risico's. Het verhaal ...

Lees verder

c21 c41 c148 c184 c225
<span>Hoger rendement en minder milieu-impact voor warmtepompen</span>

Hoger rendement en minder milieu-impact voor ...

Een hoger rendement op zowel tapwater als ruimteverwarming: deze eigenschappen blijken uit testen voor gecontroleerde kwaliteitsverklaringen voor de nieuwe lucht/water-warmtepompen ...

Lees verder

c21 c190 c225
Duurzaamheid kunststof en houten kozijnen onder de loep

Duurzaamheid kunststof en houten kozijnen onder ...

Om de vraag ‘Wat is duurzamer: kunststof of houten kozijnen?’ te beantwoorden dook een onderzoeksteam in deze materie. In de nieuwe vlog ‘De Keuringsdienst ...

Lees verder

c21 c225 c261
Kans voor bouwbedrijven in analyseren projectinformatie-data

Kans voor bouwbedrijven in analyseren projectinformatie-data

Eén derde van bouwbedrijven analyseert de verzamelde projectinformatie-data (nog) niet. En 27 procent analyseert op dit moment ook geen data over de voortgang ...

Lees verder

c21 c225 c243 c277
Seminar toont belang van ventilatieve koeling en zonwering

Seminar toont belang van ventilatieve koeling ...

Het belang van ventilatieve koeling en zonwering komt onder de aandacht op woensdag 12 juni in Burgers’ Zoo te Arnhem.

Lees verder

c21 c41 c185 c190 c225
Onderzoek en onderwijs broodnodig voor veilige bouwmethodetransitie

Onderzoek en onderwijs broodnodig voor veilige ...

De bouw- en vastgoedsector wil op korte en lange termijn de CO2-uitstoot fors verminderen. Door hier budgetten aan te koppelen, verdwijnt de vrijblijvendheid. Alle ...

Lees verder

c21 c40 c120 c185 c225
Circulair renoveren en CO2-reduceren in e-zine

Circulair renoveren en CO2-reduceren in e-zine

Nu de nieuwbouwopgave op diverse plekken vertraging oploopt vanwege netcongestie en vertraagde afgifte van vergunningen, zijn de ogen gericht op renovatie. Terecht ...

Lees verder

c21 c185 c225 c243
Circulaire transitie heeft nu meer stimulansen nodig

Circulaire transitie heeft nu meer stimulansen ...

Het is gek dat zo veel aandacht en stimulansen gaan naar de transitie naar een energieneutraal Nederland, vindt Paul van Doorn van Giesbers Ontwikkelen en Bouwen. ...

Lees verder

c21 c41 c225
Pleidooi voor andere manier van bouwen

Pleidooi voor andere manier van bouwen

Een andere manier van bouwen is cruciaal in het streven een klimaatpositieve leefomgeving en een leefbare wereld. De grootste uitdaging is de keuze voor bouwmaterialen ...

Lees verder

c21 c40 c120 c185 c225
Duurzaam Gebouwd Op Locatie: Circulair Renoveren

Duurzaam Gebouwd Op Locatie: Circulair Renoveren

Op donderdag 16 mei laten Heijmans en Rijksvastgoedbedrijf je de waarde zien van circulair renoveren, aan de hand van praktijkvoorbeelden en innovaties. Je ontdekt ...

Lees verder

c21 c41 c225 c237 c265
Sturen op Paris Proof en Quick Carbon Indicator met GPR Materiaal

Sturen op Paris Proof en Quick Carbon Indicator ...

Om binnen de 1,5 graad opwarming van de Aarde te blijven, moeten we sturen op onze korte termijn emissies: de bouwsector moet in 2030 55% minder CO2-uitstoten ten ...

Lees verder

Reactie plaatsen

keyboard_arrow_up